Олександр Бабін відзначив, що козівництво в Україні набуває популярності і в останні роки кількість промислових козиних ферм різко збільшилась. Це зумовлено фактором різкого зростання цін на імпортне козине молоко та продукти виготовлені на його основі внаслідок падіння курсу національної валюти. Але збільшення кількості козиних ферм аж ніяк не корелює зі зростанням попиту на козине молоко чи продуктів на його основі.

«З моєї точки зору на даному етапі галузь розвивається стихійно, бо більшість інвесторів на початковому етапі інвестицій в козівництво не має чіткого уявлення про можливості ферми. На даному етапі жодна козина ферма не може бути прибутковою без власної переробки, оскільки попит на козине молоко як сировину, або питне козине молоко, майже рівний нулю.» - зазначив він.

Сири з козиного молока користуються популярністю як альтернатива більш дорогим імпортним сирам, за рахунок чого відбувається імпортозаміщення. Але об’єм цього ринку незначний, тож цей продукт залишається нішевим. 

«Козівництво ефективне рівно настільки, наскільки ефективно організована робота окремого підприємства. Ціни на козине молоко у нас високі не через нестачу його на ринку, а через низький попит на нього, а отже й високих затрат на логістику. Якщо одна торгова точка за місяць продає більше тони коров’ячого молока, то козиного вона може продати в кращому випадку 20-30 л.» - підкреслив Олександр Бабін. 

Також, пан Олександр додав, що на сьогодні козівництво може бути ефективним лише в разі наявності повного циклу, який включає в себе не тільки виробництво молока, але й власну переробку. На його думку, вже через 10-15 років, коли пройде зміна поколінь, ставлення людей до продукції козівництва зміниться, купівельна спроможність українців зросте, певний ринок козиного молока сформується, і ферми, які в свій час інвестували у власну переробку і змогли знайти свою нішу на ринку, зможуть купувати козине молоко на інших фермах, які своєї переробки не мають.

«Одним з шляхів може бути створення кооперативів, коли декілька виробників козиного молока інвестують в спільне переробне підприємство, як це відбулося свого часу в Голландії. Там першим поштовхом для розвитку козівництва була відсутність квот на виробництво козиного молока, але справді успішною галузь стала після створення кооперативів, які взяли на себе переробку та збут продукції козівництва.» - наголосив керівник ферми.

Наостанок, Олександр Бабін підкреслив, що українські козівники знаходяться лише на початку довгого та складного шляху який рано чи пізно приведе їх до успіху. 

Джерело: http://babynikozy.com.ua,   http://www.dairynews.com.ua

Яндекс цитирования Рейтинг@Mail.ru